Pielgrzymka pracowników Caritas Archidiecezji Lubelskiej śladami Jana Pawła II

Jest czas na pracę, ale jest też i powinien być czas na odpoczynek i chwilę refleksji, modlitwy, i w właśnie w tym celu w dniach 7-9 listopada wyruszyliśmy szlakiem Kraków – Zakopane – Wadowice.
Śladami Jana Pawła II (18 of 150)
W pierwszym dniu naszej pielgrzymki obraliśmy kierunek  do Krakowa. Zaczęliśmy tradycyjnie zwiedzaniem Zamku Królewskiego na Wawelu,  komnat Królewskich oraz prywatnych Apartamentów dawnych Królów Polski. Nie ominęliśmy również Skarbca oraz Zbrojowni. Jednak naszą największa uwagę przykuła Królewska Katedra. Dzięki naszemu przewodnikowi (Pan Bogusiowi) poczuliśmy się jak świadkowie dawnych wydarzeń, a to nie koniec wrażeń.  Odwiedziliśmy jeszcze Centrum Jana Pawła II oraz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. W Centrum JP II ks. Wiesław wraz z ks. Marcinem odprawił Mszę Świętą  w intencji pracowników, darczyńców, wolontariuszy i wszystkich przyjaciół lubelskiej Caritas. Mieliśmy okazję modlić się w kaplicy poświęconej naszemu wielkiemu rodakowi, przy płycie nagrobnej przywiezionej z Watykanu oraz przy relikwiach papieża – jego krwi.
Śladami Jana Pawła II (38 of 150)Śladami Jana Pawła II (45 of 150)
Drugi dzień również poświęciliśmy wędrowaniu szlakiem Jana Pawła II. Tym razem już w Zakopanem, a dokładnie w  Sanktuarium Matki Bożej Objawiającej Cudowny Medalik. To miejsce mające w sobie niesamowitą tajemnicę miłości Matki Bożej, warte odwiedzenia i modlitwy.
Śladami Jana Pawła II (57 of 150)
Przed południem udaliśmy się jeszcze do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, gdzie ks. Wiesław i ks. Marcin odprawili Mszę Świętą.
Śladami Jana Pawła II (90 of 150)
Kolejne miejsce, już bardziej kameralne, to Księżówka – Centrum Formacyjno-Szkoleniowe w Zakopanem. Przybyliśmy tam w  celu zwiedzenia miejsc związanych bezpośrednio z Janem Pawłem II, bo właśnie tu od 4 do 7 czerwca 1997 roku przebywał Ojciec Święty. Dzięki uprzejmości dyrektora Księżówki ks. Lesława mogliśmy zwiedzić osobisty apartament Papieża, dotknąć jego klęcznika, zobaczyć salon w którym przyjmował gości i odwiedzić kaplicę, w której odprawił Drogę Krzyżową i Mszę Świętą.
Śladami Jana Pawła II (115 of 150) Śladami Jana Pawła II (118 of 150)
Po takich emocjach byliśmy już przekonani, że nic więcej się w tym dniu nie wydarzy, ale ku naszemu zdziwieniu w Księżówce przebywał nasz przyjaciel i pasterz bp. Artur Miziński, który zaprosił nas na popołudniową kawę 🙂 Nasz koniec wizyty zbiegł się z przyjazdem Prymasa Polski Arcybiskupa Wojciecha Polaka, który nas przywitał i udzielił błogosławieństwa. Co to był za dzień!
Śladami Jana Pawła II (135 of 150)
Jak zawsze po tylu wrażeniach żal wracać. Nam było trochę lżej, na naszym szlaku pozostały jeszcze Wadowice. Nie chodzi oczywiście o kremówki (choć może i tak), ale o muzeum w domu rodzinnym Jana Pawła II i o bazylikę papieską w Wadowicach. Czas spędzony w tym świętym miejscu na długo pozostanie w naszych sercach.
PS Po powrocie do Lublina cześć naszych pracowników udała się na uroczystą Galę przyznania nagród i wyróżnień dla organizacji pozarządowych i grup nieformalnych za działania w 2013 roku. Podczas niej, Biegi Sponsorowane Caritas 2013 zostały wyróżnione przez Prezydenta Miasta Lublin Pana Krzysztofa Żuka. To były 3 dni przepełnione emocjami, modlitwą i dobrem!

Mateusz Jocek

NAJNOWSZE WPISY

Życzenia dla kapłanów z okazji Wielkiego Czwartku!
27 marca 2024
Przekaż swoje 10 zł!
26 marca 2024
Śniadanie Wielkanocne dla potrzebujących
20 marca 2024
Podziel się swoim wolnym czasem i wiedzą z dziećmi!